torsdag 14 april 2011

Hur du skulle vilja ha dagen och hur du inte skulle vilja ha dagen. Hur mycket kan du själv kontrollera och hur mycket är värt att försöka lägga energi på. Kanske förändra tankarna och lägga ner dem på det som faktiskt du själv kan förändra. har du tänkt på, hur lätt det är att faktiskt, hoppa in i någonting men sedan då du börjat och faktiskt skall göra detta så är det inte alls lika lätt. detta är ingenting jag kom på, det var en annan person, en väldigt bra person som påpekade detta och det får mig att börja reflektera och analysera liknelser. Precis som när man börjar fotboll. det är så lätt att skriva på papperet, konkret lägga fram pengarna för halvårets spelande och lika lätt är det nog att köpa snygga fotbollsskor och så de där balla målvaktshandskarna som gör att du känner dig som en Michelingubbe. de så kallade "problemen" kommer sedan då du ska ut på planen, ut på banan och visa vad du går för. Din motivation skall vara på topp och aldrig ska du vika ner skallen. Aldrig ska du tro att du ska få ge upp och sedan bli accepterad på samma sätt igen. nej nej, självförtroendet skall vara på topp och du ska njuta av nuet och verkligen ta vara på alla små tillfällen du har att lära dig någonting och faktiskt bli bättre. Detta kan verka som något väldigt opassande till de jag faktiskt oroar mig så mycket över. men, i mina tankar så stämmer det så bra. jag får inte vika ner mig, jag får inte döma, jag får inte tappa motivationen och jag får inte heller tappa självförtroende och spela teater. nej, jag ska leva i nuet, ta vara på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar