torsdag 14 april 2011


”obehagliga och äckliga känsla i min kropp. Planerar situps som ska bli rutin morgon och kväll och träning imorgon, även det ska bli någonting som skall vara dagligen igen. Jag kanske avböjer från situps ett tag, rädd för fettet som viker sig på min mage, rädd för min egen tanke och känsla när jag ser det. Jag har plockat bort jeansen som jag är för stor för nu i alla fall. Jag längtar till den dagen då jag kan ha dem på mig igen, för jag måste bli smalare än vad jag är nu. Mamma har lagt upp tröstande teorier om varför jag gått upp så brutalt fort men ja vet att hon bara gör det för att lugna mig. Jag har ju blivit matmissbrukare för jag äter konstant. Jag ska göra situps imorgon ändå, så då försvinner dedär valkarna som jag är så rädd för just nu, de måste bara försvinna!! Tänk om jag är gravid nu också, då är det i alla fall anledningen till viktuppgången. Jag vågar ju inte äta p-piller för dem får man ett okontrollerbart sockersug av. Socker gör mig fet, allt gör mig fet. Jag ska ändå göra slut med Johan, han förtjänar det bästa och jag kan inte vara tillsammans med någon då jag mår såhär. ”

”jag ångrade dig! får jag krypa under bordet och leva där?
Leva lycklig för resten av mitt liv.
Vad är lycka?”

”Jag har gått upp 6 kilo. Det är olycka”

ibland är en lögn det finaste man har


”Jag kan inte veta riktigt säkert. jag kan inte ens tänka att jag tappar kontrollen, för vi har alltid val. Vi kan alltid göra det på ett annat vis än vad vi tror ska bli. vi har ingen förutsägbar framtid, eller har vi? kan man lita på allt man läser, eller ska vi på ett kritiskt sätt fundera över vad som är falskt och sant. Hur vet jag vad jag egentligen tycker och tänker?  Hur vet jag, vad jag tycker är rätt eller fel? Kan jag vända på smärta, så det blir någonting jag njuter av? Kan jag bli så fri i mitt tänkande sinne, att jag kan vända på allt och tänka si när jag tänkt så?
Vi styr över våra egna tankar och våra egna handlingar, så varför gömma sig och skylla på någonting omänskligt som styr över oss. Eller styr vi över våra tankar och vårt eget handlande, eller finns det någonting omänskligt, någonting högre, som styr över allt. jag har så svårt att befinna mig i verkligheten, för jag vet inte längre vad jag ska tro på. Jag vet bara, att jag tappat kontrollen idag, och jag inte alls gjort som jag lovat mig själv att göra för ett dygn sedan. Men jag försöker trösta mig med att det kommer en dag imorgon också. Imorgon, det kommer bli en bättre dag. Men jag tänker ändå annorlunda från andra dagar, för detta är inte första gången jag lovat mig själv saker och ting. Nej för denna gång, då tänker jag att jag har ett eget val, förr, har jag mer eller mindre tänkt att det är förutbestämt. nej jag måste ta egna steg, jag måste göra egna beslut, utan att bli påverkad av min omgivning eller av samhällets influenser.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar